La mia cucina_Bucataria mea

16 settembre 2008

Torta al cioccolato_Tort de ciocolata

Filed under: 09. Dolci_Dulciuri — Tag:, — Adriana Nicoleta @ 10:05

Ingredienti per il pandispagna_Ingrediente pentru blat
7 uova  7 oua
220 g zucchero – 220 gr zahar
130 g farina- 130 gr faina
40 g cacao – 40 gr cacao
– un cucchiaino = 7 g lievito per dolci – o lingurita = 7 gr praf de copt

 Ho montato a neve 7 albumi con 200 g di zucchero_Am batut spuma cele 7 albusuri cu 200 de gr de zahar
Ho messo da parte gli albumi e nella ciotola del Kenwood ho montato i 7 tuorli con i 20 g di zucchero rimasti_Am pus albusurile intr-un castron si in bolul de la Kenwood am batut cele 7 galbenusuri cu cele 20 de gr de zahar ramase
Ho mescolato lentamente i due impasti con movimento  lento dal basso in alto_Am amestecat impreuna cele 2 compozitii cu un tel prin miscari incete de jos in sus
Così_Astfel

Ho mescolato la farina, il cacao e il lievito per dolci e ho settaccitao il tutto lentamente sopra il compost precedente mescolando piano_Am amestecat faina, cacao si praful de copt si am cernut-o incet incet peste compozitie amestecind la fel de usor cu telul 

Fino quando si è mescolato bene ed omogeneo_Pina ce s-a amestecat bine si uniform

Ho messo il composto in una teglia da forno per dolci rotonda (la base è si 24 cm di diametro e il bordo di 26) imburrata e tappettata prima con farina e poi con cacao_Am pus compozitia intr-o forma de tort rotunda (la baza are 24 cm de diametru si deasupra 26) unsa cu unt si tapetata mai intii cu faina si apoi cu cacao

Ed ho fatto cuocere a 180°C per 40 minuti_Si am copt la 180°C pentru 40 de minute

Una volta cotto l’ho fatto raffreddare a testa in giù sulla gratella_Dupa ce l-am scos de la cuptor l-am pus sa se raceasca pe gratar tot cu fundul in sus

E l’ho tagliato in 3 stratti uguali_Apoi l-am taiat in 3 straturi egale

Ho messo sotto un cartoncino riciclato da una torta comprata (così la torta può essere spostata senza spiacevoli sorprese) e ho cominciato ad assemblarlo_Am pus dedesubt un carton de la un tort cumparat (in felul asta se poate misca tortul de ici colo fara nici un fel de probleme  )si am trecut la asamblarea tortului

Nel fratempo ho fatto bollire 250 g di zucchero con 250 ml di acqua, ho aggiunto un po’ di cacao e una fialetta di essenza di rhum_Intre timp am fiert 250 gr de zahar in 250 de ml de apa, am pus un pic de cacao si o fiola de esenta de rom

 
Ho “sciroppato” bene gli stratti_Am trecut la insiroparea blaturilor

La crema era una ganache di cioccolato al latte, stesso peso di cioccolato al latte e panna liquida_Crema era o ganache de ciocolata cu lapte, aceeasi cantitate de ciocolata cu lapte si smintina lichida

che ho spalmato su ogni strato_pe care am pus-o pe fiecare strat

Spalmata bene_Si am intins-o binisor

Messa a riposare in frigo con un peso sopra_Apoi am pus-o putin la presat in frigider cu o greutate deasupra
 
Sono partita con l’intento di fare il cioccolato plastico per decorarla, non avevo in mente nessun idea, sarei andata a naso man mano, solo che non avendo a disposizione abbastanza cioccolato di un solo tipo ne ho mescolati 3 di tipi diversi per ottenere 200 gr ai quali ho aggiunto un cucchiaio di glucosio dopo averli sciolti. Penso che sia questa la colpa della miscela disastrosa che ne è venuta, l’aver mescolato 3 tipi di cioccolato diversi.
L’ho messo sul tavolo e ho cominciato a lavorarlo per raffreddarlo ma non era per niente elastico, anzì si sbricciolava_
Vroiam sa fac ciocolata plastica sa il decorez dar nu aveam in minte nici un model, m-as fi decis pe masura ce continuam, numai ca n-am avut suficienta ciocolata si am amestecat 3 resturi pe care le aveam ca sa obtin 200 de gr si am adaugat dupa ce s-a topit, o lingura de glucoza. Cred ca asta a fost cauza esecului, faptul ca am amestecat 3 feluri diferite de ciocolata. Am varsat-o pe masa si am inceput sa o framint ca sa se raceasca, numai ca nu era deloc elastica adica se farimita

perciò l’ho sciolto in 200 ml di panna liquida riscaldata, quando era abbastanza denso l’ho versato sulla torta e l’ho lasciato cadere tranquillamente sui bordi senza toccarlo assolutamente_asa ca topit-o in 200 de ml de smintina lichida incalzita, cind era destul de densa am varsat-o pe tort, doar pe mijlocul tortului si am lasat-o sa cada frumos pe margini fara sa o ating deloc

E questa era la torta finita, mi sono ricordata che avevo delle violette candite e le ho usate insieme ad un spruzzo di polvere dorata che a questa età ci sta bene_Si asta era tortul terminat, mi-am amintit ca aveam violete zaharisite si le-am pus plus un pic de praf de aur ca la virsta asta se merita

e la fetta_si felia

Blog su WordPress.com.

