La mia cucina_Bucataria mea

16 settembre 2008

Torta al crem caramel_Tort de zahar ars

Filed under: 09. Dolci_Dulciuri — Tag:, — Adriana Nicoleta @ 13:22
Reteta mi-a fost data de Florentina 

Premessa: abbiamo bisogno di una pentola resistente che possa andare anche in forno, il diametro della mia è di 24 cm, l’altezza di  10 cm, che servirà per tutto il percorso della realizzazione del dolce. Va bene anche una tortiera o pirofila, l’importante è che sia abbastanza alta_Preambul: avem nevoie de o oala rezistenta care se poate pune si la cuptor, diametrul oalei mele este de 24 de cm iar inaltimea de 10 cm , pe care o vom folosi pe toata durata realizarii acestui tort. Se poate folosi si o forma de tort, important e sa fie mai inalta.

Ho messo 200 g (12 cucchiai) di zucchero nella pentola sulla fiamma alta del gas, quando il caramello era pronto sui bordi ho girato la pentola per far sì che il caramello sciogliesse anche lo zucchero rimasto in centro. Ho aspettato 1-2 minuti il tempo che cominci a freddarsi poi ho cercato di farlo aderire il più possibile anche sui bordi della pentola._Am pus 200 gr (12 linguri)  de zahar in oala si am pus-o pe aragaz la foc mare, cind zaharul incepe sa se faca arda pe margini iau oala si o invirt astfel incit zaharu deja ars sa il topeasca si pe cel din centru. Am asteptat 1-2 minute sa se raceasca si am incercat sa il fac sa alunece cit mai mult posibil pe peretii oalei.

 

Mentre lo zucchero diventa caramello ho preparato il crem caramel così:
Ho mescolato le 6 uova con 100 gr di zucchero ( 6 cucchiai)_
In timp ce zahărul ars se răcea am pregătit compoziţia cremei astfel: Am amestecat 6 ouă cu 6 linguri de zahăr adică 100 de grame

  Ho versato mescolando accuratamente 1 litro di latte freddo_Am turnat 1 litru de lapte rece, amestecind mereu. 

si se coace la 180°C pentru 30 de minute_e si inforna a 180°C per 30 minuti

 Mentre il crem caramel cuoceva ho fatto il pandispagna così: Nel Kenwood a massima velocità ho montato 4 uova intere con 100 g di zucchero_In timp ce crema de zahar ars se cocea am facut  pandişpanul astfel: Am batut in Kenwood la viteza maxima 4 oua intregi cu 100 de gr de zahar pina ce si-au dublat volumul

ho abbassato al minimo la velocità aggiungendo 4 cucchiai di olio, uno alla volta, ho aggiunto 100 gr di farina (4 cucchiai) setacciata mescolando piano piano, ho messo anche mezzo cucchiaino di lievito_ am schimbat viteza pe minim şi am adăugat cite o lingură de ulei pe rind, am adăugat incetisor (4 linguri adică 100 de grame) amestecind incetişor , am pus şi jumătate de linguriţă de praf de copt

  Il mio impasto si presentava così_Compoziţia mea era aşa:

Dopo mezz’ora ho tolto il crem caramel dal forno_Dupa o jumatate de ora am scos crema de zahar ars din cuptor

 l’ho fatta riposare un minuto, poi ho inclinato la pentola pianissimo per staccare il crem caramel dalle pareti_am lasat-o sa se odihneasca 1 minut şi am invirtit-o bene pe toate părţile ca să se dezlipească de pe margini

 Ho versato questo composto nella pentola con il caramello cercando di far andare un po’ di composto tra la parete della pentola e il crem caramel_Am varsat aceasta compozitie in oala cu zaharul ars incercind sa vars cit mai multa compozitie intre peretii oalei si crema de zahar ars

 l’ho livellata bene _ am nivelat-o bine

e l’ho messa poi in forno a 180°C per 30 minuti _si am repus-o in cuptor la 180°C pentru 30 de minute   

Io l’ho fatta venerdì sera, l’ho lasciata raffreddare e poi l’ho messa in frigo.
Sabato mattina l’ho tolta, ho passato il coltello sulle pareti per staccarla bene dalla pentola (in 2 posti era abbastanza attaccata) e poi l’ho rovesciata velocissimamente sul piatto. L’ho di nuovo messa in frigo fino alla sera quando l’ho servita, in questo modo il pandispagna che era sopra passa sotto e si inzuppa per benino con il caramello
_Eu am facut-o vineri seara, am lasat-o sa se raceasca si apoi am pus-o in frigider. Simbata dimineata am introdus cutitul pe peretii oalei ca sa se desprinda bine si apoi am intors tortul pe farfurie. Am lasat-o din nou in frigider pina seara cind am servit-o, in acest fel pandispanul care era deasupra trece dedesubt si se insiropeaza de la zaharul ars

E la fetta_Si felia

Crea un sito o un blog gratuitamente presso WordPress.com.

