La mia cucina_Bucataria mea

1 marzo 2009

Pasta_Garganelli fatti in casa

Filed under: 02. Primi_Feluri I, 02.1. Pasta fatta in casa_Paste făinoase de casă — Tag: — Adriana Nicoleta @ 08:22

Ingredienti: farina di grano e uova_Ingrediente: faina alba si oua


Strumeti: mattarello romagnolo, tagliapasta e pettine per garganelli_Instrumentele: sucitorul special pentru intins foaia de aluat pentru paste, unealta de taiat pasta  si pipetenele specific pentru a face acest tip de paste, e ca un razboi de tesut in miniatura numai ca firele sunt niste sipculite

Io ho usato 600 gr di farina 00 e 6 uova_Eu am folosit 600 de grame de faina alba 00 si 6 oua

L’impasto l’ho fatto nella planetaria Kenwood_Aluatul l-a facut evident Kenwood-ul

una volta fatto messo sotto la ciotola per non farlo seccare_aluat pe care l-am pus imediat sub bol ca sa nu se usuce

ho diviso la pasta in 2, la metà che aspetta si riposa sotto la ciotola_am taiat pasta in doua, jumatatea care se “odihnea” a stat sub bol

ho steso la sfoglia_am intins foaia 

l’ho tagliata a quadratti di circa 4,5 cm _am taiat-o patratele de circa 4,5 cm


i quadratti_patratelele

ho preso ogni quadratto_am luat fiecare patratel

e l’ho sistemato sul pettine _si l-am pus pe piepten


cominciando a passare il bastoncino sopra _rulind betisorul deasupra


per far sì che il garganello si chiuda e prenda forma_ incepe incetisor sa prinda forma

finito_terminat

tolto dal bastoncino_si scos de pe betisor

garganelli 

fatti bollire e conditi con del prosciutto di Parma tagliato a listarelle e saltato nel wok con una piccolissima cipolla, spolverata di parmigiano reggiano e pronto_dupa ce i-am fiert evident in apa sarata cu un strop de ulei i-am condimentat cu prosciutto crudo de Parma maruntit si prajit in wok cu o cepusoara mititica, parmigiano proaspat ras si gata

Ho ottenuto circa 220 pezzi, metà l’abbiamo mangiata subito in 4, l’altra metà l’ho congelata_Mie mi-au iesit circa 220 de bucati, am fiert numai jumatate si am mincat 4 persoane, cealalta jumatate am congelat-o.

Crea un sito o un blog gratuitamente presso WordPress.com.

