La mia cucina_Bucataria mea

25 maggio 2009

Compleanno di Marco_Ziua de nastere a lui Marco – 2009 – 13 anni

Filed under: 11. Menu, feste_Meniuri, sărbători — Tag: — Adriana Nicoleta @ 10:23

Nel congelatore ho avuto i panini, scongelati sabato mattina_La congelator am avut piinicile, scoase de la congelator simbata dimineata
1 kg farina di grano tenero – 1 kg faina de griu moale
42 gr lievito di birra – 42 g drojdie de bere
20 gr sale – 20 g sare
500 ml acqua – 500 ml apa
3 peperoni arrostiti – 3 ardei copti
100 gr olive – 100 g masline negre
50 gr burro -50 g unt
2 cucchiai erbe aromatiche – 2 linguri de ierburi aromatice uscate
200 gr formaggio grattugiato – 200 gr brinza rasa
Ho messo il tutto a mescolare e lievitare nella macchina del pane poi ho fatto le pagnotte e le ho messe a cuocere in forno a 200°C per 15 minuti. Quando erano fredde le ho congelate.
Am pus totul la amestecat si dospit in masina de piine apoi am facut chiflele si le-am pus la copt in cuptor la 200°C pentru 15 minute. Cind s-au racit le-am congelat.

petto di pollo affumicato_piept de pui afumat

salame cotto
grissini chieresi con prosciutto crudo di Parma_grisine de la Chieri cu prosciutto crudo di Parma
spiedini freddi_frigarui reci
Rotolo di frittata_Rulada din omleta

Ho fatto una frittata al forno con 6 uova sbattute con sale e pepe, ho aggiunto del latte e del parmigiano grattugiato, ho spalmato sopra del formaggio tipo philadelphia aromatizzato all’erba cipollina e sopra ancora delle fette spesse di prosciutto cotto, arrotolato e conservato in frigo fino al momento si servirlo quando l’ho tagliato a fette_Am facut o omleta la cuptor din 6 oua batute bine cu sare si piper, lapte si parmigiano pe care am umplut-o cu brinza gen philadephia amestecata cu erba cipollina si felii groase de prosciutto cotto, am rulat-o si tinut-o la frigider pina in momentul servirii cind am taiat-o felii

pizzette di pasta sfoglia spalmata di pomodoro e mozzarella, pomodoro, mozzarella e prosciutto cotto, pomodoro, mozzarella, prosciutto cotto e olive
pizzette din aluat frantuzesc, peste care am intins sos de rosii si mozzarella sos de rosii, mozzarella si prosciutto cotto sos de rosii, mozzarella, prosciutto cotto si masline
2 plumcake salati, la ricetta di Irina di qua_2 checuri aperitive, reteta irinei de aici
http://invatsagatesc.blogspot.com/2007/11/chec-aperitiv.html
L’impasto base_Amestecul de baza :
3 uova – 3 oua
150 gr farina – 150 g de faina
una busta (7,5 g) lievito in polvere – 1 plic (7,5 g) de praf de copt
100 ml olio di semi – 100 ml de ulei de seminte (nu de masline)
125 ml latte – 125 ml de lapte

Ho aggiunto 150 gr di ritagli di salmone affumicato e ho mescolato il tutto_La el am adaugat 150 g de somon afumat bucatele si am amestecat totulHo fatto cuocere a 180°C per mezz’ora oppure fino quando lo stuzzicadenti esce pulito_Am copt la 180°C cam o jumatate de ora sau in orice caz pina cind iese scobitoarea curataPer il secondo, al composto base ho aggiunto una zucchina grossa gratuggiata e 150 gr formaggio feta_Pentru al doilea, la compozitia de baza am adaugat un dovlecel mare dat pe razatoare si 150 de gr de telemeaInsalata di pasta con olive, prosciutto cotto e formaggio_Salata de pasta adica paste fierte si amestecate cu ulei, masline, cubulete de jambon si de brinza
 

Per la torta ho fatto le seguenti torte_Pentru tort am procedat in felul urmator, am facut urmatoarele 3 blaturi
1. Torta con farina di mandorle_Blatul cu faina de migdale
http://mayas-esprit.blogspot.com/2008/06/tarta-de-migdale-cu-nectarine-si.html

60 gr farina di mandorle – 60 g faina de migdale
30 gr farina – 30 g faina
4 uova – 4 oua
60 gr zucchero – 60 g zahar
1 cucchiaino lievito per dolci – 1 lingurita praf de copt

2. Torta Manuela_Torta Manuela
4 uova – 4 oua
100 gr zucchero – 100 gr. zahar
150 gr burro – 150 gr. unt
200 gr cioccolato – 200 gr. ciocolata
1/2 bustina di lievito per dolci – 1/2 pliculet praf de copt
100 gr farina – 100 gr. faina

3. La torta al cocco_Blatul cu cocos
http://mayas-esprit.blogspot.com/2007/03/tort-de-piersici.html

125 gr zucchero – 125 g zahar
100 gr burro – 100 g unt
4 uova – 4 oua
100 gr farina – 100 g faina
2 cucchiaini lievito per dolci – 2 lingurite praf de copt
50 gr cocco gratuggiato – 50 g cocos ras

Le torte sono state fatte mercoledì pomeriggio e tenute in frigo fino venerdì quando ho assemblato la torta. Venerdì pomeriggio ho fatto la bagna con succo di amarena e zucchero fino quando era abbastanza denso, ho fatto le creme e imbastito la torta nella stessa teglia nella quale avevo cotto le torte_Blaturile le-am facut miercuri dupa-amiaza si le-am tinut la frigider pina vineri cind am asamblat tortul.Vineri dupa-amiaza am fiert siropul (facut din suc de visine din conserva pe care il avusesem la congelator si zahar pina ce s-a ingrosat un pic), am facut cremele si am asamblat tortul in aceeasi tava in care am copt blaturile.

Ho riportato le torte tutte allo stesso livello_Blaturile le-am nivelat ca sa fie toate la acelasi nivel
Le ho bagnate_Si le-am insiropat

Ho fatto le seguenti creme_Am facut cremele
 crema paradiso
250 gr panna liquida – 250 gr smintina lichida (pentru frisca)
250 gr latte condensato – 250 gr lapte condensat
200 gr latte – 200 gr lapte
8 gr gelatina – 8 gr gelatina
Ho mescolato il latte condensato con la panna montata e alla fine con il latte scaldato dove ho fatto sciogliere la gelatina_Am amestecat laptele condensat cu frisca si in cele din urma cu laptele incalzit in care am topit gelatina.

 

ganache di cioccolato al latte, cioè stessa quantità di cioccolato al latte mescolata con la stessa quantità di panna liquida – ganache de ciocolata cu lapte, aceeasi cantitate de ciocolata cu lapte amestecata cu aceeasi cantitate de smintina lichida

Ho assemblato la torta alternano le 3 torte bagnate con le 2 creme e ho messo in frigo fino il giorno dopo, cioè sabato mattina, il giorno della festa_Am asamblat tortul alternind cele 3 blaturi insiropate cu cele 2 creme si am pus la frigider pina a doua zi dimineata, adica simbata, ziua petrecerii.
Con i resti ottenuti dopo il livellamento delle 3 torte ho foderato una ciotola che ho riempito poi di budino al cioccolato_Din resturile obtinute de la nivelarea celor 3 blaturi am captusit un castronel in care am facut un strat de budinca de vanilie separat de un strat de resturi de blat de celalalt strat de budinca de ciocolata.
Sabato mattina ho fatto le 2 paste di zucchero, verde e bianca_Simbata dimineata am facut cele 2 paste de zahar, verde si alba
Ho ricoperto la torta rettangolare con la pasta verde (il campo di calcio) e la cupola di budino con quella bianca (il pallone). La torta così assemblata  si è riposata in frigo fino al momento del suo taglio_ Am intins stratul verde si am acoperit gazonul cu el, iar pe cel alb l-am folosit ca sa acopar mingea, peste care am desenat pentagoanele si hexagoanele mingii. Tortul asamblat s-a odihnit in frigider pina cind i-a venit vremea sa fie taiat.

Blog su WordPress.com.

