La mia cucina_Bucataria mea

1 settembre 2009

Glassa a specchio_Glazura lucioasa ca oglinda

Filed under: 09. Dolci_Dulciuri — Adriana Nicoleta @ 21:18

La ricetta è la Glassa a specchio di Faggiotto dal sito dei pasticceri italiani, non posso mettere il link perché quello che avevo non funziona più_Reteta e GLASSA A SPECCHIO di Faggiotto de pe siteul cofetarilor italieni dar linkul pe care il aveam nu mai functioneaza.
Ho fatto così:_Eu am procedat astfel:
ho mescolato 450 gr zucchero con 150 gr cacao_am amestecat 450 gr zahăr cu 150 gr cacao
ho aggiunto 350 gr acqua e 300 gr panna liquida_am adăugat 350 gr apă si 300 gr smantana lichidă
Attached Image
Ho messo sul fuoco mescolando fino quando ha cominciato a bollire, poi l’ho lasciato bollire 10 minuti mescolando continuamente_Am pus pe foc amestecand pana cind a inceput să fiarbă bine, după care am lăsat-o să fiarbă 10 minute amestecand in continuare.
Attached Image
Deve arrivare a 108°C. La mia era arrivata a 90°C, e dato che rischiava di fuoriuscire ho spento il fuoco_Trebuie sa ajunga la 108°C. A mea ajunsese la 90°C şi ceva dar cum “crescuse” si ameninţa să dea pe dinafară am oprit-o.
Attached Image
Poi l’ho passata al setaccio per essere sicura che non aveva più nessuna impurità, questo è un passo molto importante. Si fa raffreddare_După care am strecurat-o ca să fiu sigură că nu mai avea nici un bulgăre de cacao, e un pas foarte important. Se lasa la racit.
Attached Image
Quando è arrivata a 50°C ho aggiunto 15 gr di gelatina ammollata_Cind a ajuns la 50° C, am adăugat 15 de grame de gelatină muiată in apă.
Quando arriva a 40°C si può usare_Cind ajunge la 40°C se poate folosi.
L’impianto più efficiente per coprire una torta intera è costituito dalla torta messa su di una gratella appoggiata  su un recipiente più grande, si comincia a versare la glassa sulla torta, prima sui bordi e poi sopra versandola in centro e lasciandola scivolare da sola a coprire l’intera torta. La glassa colata nel recipiente si può riutilizzare. La cosa più importante è non toccarla assolutamente con nessun attrezzo, altrimenti perderà la sua qualità principale che è la lucentezza. Questa foto è orrenda ma da un po’ l’idea di quanto è lucida la glassa._Instalatia cea mai eficienta pentru acoperirea integrala a unui tort se face asezindu-l pe un gratar, gratar care se pune deasupra unui recipient mai mare, apoi se varsa glazura peste tort, mai intii pe margine si apoi deasupra, se varsa din centru lasind glazura sa alunece singura pe tort si sa il acopere. Toata glazura care curge in recipient se poate refolosi.
Lucrul cel mai important e ca glazura sa nu fie atinsa cu nici un intrument, cutit sau altceva, altminteri nu va mai fi lucioasa ca oglinda. Poza asta e oribila dar arata un pic cit era de lucioasa.
Attached Image
Quello che avanza si mantiene per qualche giorno in frigo e si può utilizzare in svariati modi_Cea care ramine se poate tine citeva zile la frigider si se poate folosi la orice va trebuie.
Attached Image

Blog su WordPress.com.

