La mia cucina_Bucataria mea

6 ottobre 2009

Bonet

Filed under: 09. Dolci_Dulciuri — Tag: — Adriana Nicoleta @ 07:14
La ricetta si trova già quì_Reteta se gaseste deja aici
http://www.coquinaria.it/forum/showthread.php?t=102353&highlight=bunet

Un’altro dolce tipico piemontese è il bonet, il nome viene dalla forma nella quale si faceva una volta e che ricorda il bunet, una specie di capello senza bordi.

Un alt desert specific regiunii Piemonte din Italia este bonet-ul, denumirea vine de la forma in care se făcea pe timpuri şi care aducea a o pălărie fără boruri care se numeşte in dialect bonet, se citeşte bunet.

Ingredienti_Ingrediente
4 tuorli_4 gălbenuşuri
2 uova intere_2 ouă intregi
200 gr zucchero semolato_200 gr zahăr tos
80 gr cacao_80 gr cacao
100 gr amaretti_100 gr pricomigdale
1 litro latte_1 litru lapte
1 bicchierino di rhum_1 păhărel de rom
Ho mescolato i tuorli con le uova e la metà dello zucchero_Am amestecat gălbenuşurile şi ouăle cu o jumătate din cantitatea de zahăr
e ho fatto lavorare Ken_şi l-am pus pe Ken la treabă
ho aggiunto il cacao_am adăugat cacao-a
e gli amaretti sbricciolati_şi pricomigdalele fărimiţate
ho versato piano piano il latte caldo_apoi am vărsat incetişor laptele cald
l’altra metà dello zucchero l’ho messa direttamente nella forma per fare il caramello_cealaltă jumătate de zahăr am pus-o la făcut zahăr ars adică direct in tava in care urma să coc bonet-ul
usando questo spargifiamma_folosesc chestia asta pentru a putea folosi direct forma pe aragazho versato poi il composto sopra il caramello e l’ho messa in un altra teglia con dell’acqua per cuocerlo a bagno maria_am vărsat apoi compoziţia peste zahărul ars şi tava am pus-o intr-alta tavă mai mare care avea apă in ea ca să se coacă la aburi
ho fatto cuocere a 180°C per un ora e comunque non prima che lo stuzzicadenti introdotto nel bunet non esca perfettamente aciutto, l’ho lasciata riposare tutta la notte e l’ho servita il giorno dopo
am copt la 180°C cred că cel puţin o oră, in orice caz nu se scoate nimic din cuptor pina ce scobitoarea băgată in centrul chestiei nu iese uscată, evident că toată povestea asta a fost făcută cu o zi inainte de cina la care am servit-o, aşa s-a odihnit toată noaptea şi a avut timp să se răcească
e questo è il bonet_şi asta e bonet-ul
da vicino_şi mai de aproape

Blog su WordPress.com.

