La mia cucina_Bucataria mea

21 ottobre 2009

Biscotti varie ricette_Biscuiţii mei

Filed under: 09.1 Biscotti_Biscuiti — Adriana Nicoleta @ 16:19

I biscotti al latte di Pinella (di Coquinaria)_Biscuiti cu lapte

Ingredienti_Ingrediente
500 gr farina di grano tenero – 500 gr de făină de griu
100 gr amido di mais – 100 gr de amidon de porumb
225 gr di zucchero semolato – 225 gr de zahăr tos
125 gr di burro – 125 gr de unt
175 gr di latte – 175 gr de lapte
3 gr di sale – 3 gr de sare
8 gr di lievito per dolci – 8 gr de praf de copt
la buccia grattugiata di un limone – coaja rasă de la o lămîie

Si fa sciogliere il burro e poi si mescola con il late tiepido, si aggiunge lo zucchero_Se amestecă untul topit cu laptele călduţ şi se adaugă zahărul
poi si aggiunge piano la farina, mentre il robot mescola_apoi se adaugă încet făina, în timp ce robotul merge evident
si ottiene una pasta un po’ appiccicaticcia che non ha bisogno di essere lavorata tanto_se obţine aluatul care nu trebuie ameţit prea mult pentru că e destul de lipicios
si mette a riposare in frigo 3-4 ore o anche l’intera notte, l’impasto è liscio come la seta e facile da lavorare_şi se pune la frigider 3-4 ore sau o noapte întreagă, aluatul e fin ca matasea si usor de manevrat
si stende la pasta alta circa 3-4 mm e si taglia con le formine_se întinde aluatul, foaie de 3-4 mm şi se taie formele
si fanno cuocere 10 minuti a 200°C, oppure a seconda di ogni forno, non devono colorirsi troppo perché diventano troppo duri_se coc 10 minute la 200°C, sau in functie de cuptor, nu trebuie lăsaţi să se coloreze pentru ca se întăresc

è un impasto che si presta ad essere colorato, con del verde (coloranti o sciroppo di menta)  per esempio_e un aluat care se poate colora de exemplu cu verde, colorant alimentar sau sirop de mentă
e fare degli alberi_şi se fac brăduţi

decorati

Oppure dei biscotti rettangolari con la scritta “Buon Natale”_Sau biscuiti dreptunghiulari

Bastoncini con nocciole di Piggi (di Coquinaria)_Beţişoare cu alune
Ingredienti_Ingrediente
300 gr farina di nocciole – 300 gr alune măcinate
300 gr zucchero– 300 gr zahăr
110 gr burro – 110 gr unt
400 gr farina – 400 gr făină
3 uova – 3 ouă
Si mescolano le uova con lo zucchero, si aggiungono gli altri ingredienti, si ottiene un impasto friabile e sbriccioloso, si deve lavorare veloce e con tanta farina, si fanno dei rotolini e si tagliano i bastoncini_
Se amestecă mai întîi ouăle cu zahărul, apoi se adaugă celelalte ingrediente, se obţine un aluat lipicios şi sfărîmicios, ca să puteţi lucra cu el folosiţi cu încredere făina şi lucraţi rapid, Se fac suluri din alual şi se taie bastonaşele

in teglia_in tava

si fanno cuocere 15 minuti a 180°C_se coc 15 minute la 180°C

si passano in abbondante zucchero a velo_se trec prin abundent zahăr pudră

inscatolati_la cutie

Imitazione di Abbracci Mulino Bianco_Imitatie de “Imbratisari” Mulino Bianco

Ingredienti - Ingrediente:

200 gr burro a temperatura ambiente – 200 gr de unt moale la temperatura camerei
130 gr zucchero a velo – 130 gr de zahar pudra
2 tuorli – 2 galbenusuri
200 gr farina – 200 gr de faina
130 gr maizena – 130 gr di  fecula de porumb
2 cucchiaini di lievito per dolci – 2 lingurite praf de copt
1 cucchiaio di cacao – 1 lingura de cacao

Ho mescolato nel Kenwood con la frusta il burro con lo zucchero, poi ho aggiunto i tuorli_Cu robotul Kenwood am amestecat mai intii folosind unealta care se vede in poza cu untul cu zaharul, apoi am adaugat galbenusurile

Ho messo il gancio K e ho continuato a mescolare aggiungendo la farina mescolata alla maizena ed allo lievito per dolci_Apoi am schimbat-o punind-o pe cea in forma de K si am adaugat faina amestecata cu amidonul si praful de copt

Ho diviso a metà l’impasto e una parte l’ho coperta con la pellicola e l’ho riposta in frigo, sull’altra ci ho messo 1 cucchiaio di cacao, ho mescolato bene ottenendo così l’impasto marrone, dopo di che ho riposto anch’esso in frigo per un’ora_Am impartit aluatul in doua si prima parte am invelit-o cu o bucata de folie transparenta si am pus-o in frigider si peste a doua am pus o lingura de cacao, am mestecat bine obtinind astfel bucata maro pe care am pus-o in acelasi fel in frigider o ora

Ed ho cominiciato a fare dei bastoncini_Dupa am inceput sa ma joc cu aluatul facind cordoane

e ho cominciato a darle una forma_carora le-am dat apoi forma “braţelor” pentru ca “abbracci” inseamna in italiana” “imbratisari” plus alte forme

poi ho preso “fette” di impasto diverse_apoi am luat doua felii de aluat diferite

le ho sovrapposte_si le-am pus una peste cealalta

ho tagliato delle strisce e poi, una si e una no le ho capovolte per ottenere questo effetto_am taiat apoi felii si le-am intors, una da si una nu

poi ho tagliato dei quadrati_dupa care am taiat patratele
cotti a  180°C per 15 minuti_copti la 180°C pentru  15 minute

pronti_gata

Rosette al cacao di Pinella_Fursecuri  cacao de Pinella

Ingredienti – Ingrediente:

400 gr farina + 30 gr cacao + 1 bustina lievito in polvere (16 gr o mezzo cucchiaio) = mescolate
400 gr făină 00 + 30 gr cacao + 1 plic de praf de copt (16 gr sau jumătate de lingură) = amestecate

200 gr zucchero a velo + 250 gr burro morbido_ 200 gr zahăr pudră + 250 gr unt moale

il burro mescolato con lo zucchero_untul frecat cu zahărul

mescolato con 2 uova e 2 tuorli, uno alla volta_ amestecat apoi cu  2 ouă + 2 gălbenuşuri, cite unul pe rind

aggiunta la farina mescolata con il cacao_ adăugarea făinii amestecata cu cacao


il composto finale morbido_compoziţia finală care e moale


i biscotti sparati_ şi biscuiţii impuşcaţi


la posizione della pistola nella teglia pulita e asciutta_poziţia pe care trebuie să o aibă pistolul şi tava curată şi uscată


cotti a 180°C per 10-15 minuti_ copţi la 180°C 10-15 minute

pronti_gata

Bisogna staccare i biscotti dalla teglia quando sono ancora caldi altrimenti raffreddandosi si induriscono e si sbriciolano, con queste dosi io ne ho fatte 4 teglie del forno (42×35) cioè un chilo di biscotti, chi non ha la pistola può usare una sac-a-poche_Trebuie luate din tavă cit sunt calde pentru că dacă se răcesc se lipesc şi se fărimiţează, mie mi-au ieşit 4 tăvi de cuptor (42×35) sau un chilogram de fursecuri. Pentru cine n-are pistol sau nu vrea să il folosească aluatul se poate pune intr-o pungă cu virful tăiat sau sac-a-poche şi se dă forma dorită.

Biscuiti cu scortisoara si stafide_Biscotti con cannella e uvetta

da questo libro_din cartea asta
Ingredienti_Ingrediente
350 gr farina – 350 gr de faina
2 cucchiaini di cannella – 2 lingurite de scortisoara
1 cucchiaino di lievito per dolci – o lingurita de praf de copt
mezzo cucchiaino di noce moscata – o jumatate de lingurita de nucsoara
125 gr burro morbido, a temperatura ambiente – 125 gr de unt moale, la temperatura camerei
150 gr zucchero di canna – 150 gr de zahar de trestie
2 uova – 2 oua
100 gr di uvetta – 100 de gr de stafide
sale – sare
Ho mescolato la farina con la cannella,  il lievito per dolci, la noce moscata ed un pizzico di sale_ Am amestecat faina cu scortisoara, praful de copt, nucsoara si un strop de sare.
Nel Ken ho mescolato il burro con lo zucchero e le uova, ho aggiunto la miscela di farina ed infine l’uvetta_In ken am amestecat untul cu zaharul si ouale dupa care am adaugat amestecul de faina si la sfirsit stafidele.
Il composto è molto morbido e si sbriciola, ho fatto un salame, l’ho avvolto nella pellicola trasparente e l’ho fatto riposare in frigo_Compozitia e sfarimicioasa si destul de moale, am facut un salam din ea pe care l-am invelit in pelicula si l-am pus la frigider.
L’ho lasciato a temperatura ambiente qualche ora e poi l’ho tagliato a fette e poi ho formato delle palline_ l-am lasat vreo ora in bucatarie apoi am taiat felii si apoi bucati pe care le-am invirtit rapid intre palme ca sa fac bilute din ele.
Nel libro era scritto che devono essere cotti a 190°C per 10 minuti, io avendo da cuocere 3 teglie li ho lasciati di più e durante la cottura ho anche scambiato la posizione delle teglie nel forno. Se si fanno cuocere di meno restano morbidi e fragranti, se si lasciano dorare un po’ sono buone lo stesso ed io le preferisco_In carte scrie ca trebuie coapte la temperatura de 190°C pentru 10 minute, eu punind 3 tavi deodata le-am lasat mai multe si le-am tot miscat, ultimele le-am uitat ceva mai mult si s-au colorat bine, sunt friabile si mie imi plac mai mult decit cele coapte mai putin care ramin foarte fragede si moi. Cred ca fiecare poate jongla cum vrea cu coptura ca sa iasa pe placul sau.
Appena messe a cuocere sembra che si stanno sciogliendo_ Dupa ce se pun la cuptor dau impresia ca se topesc

ma dopo qualche minuto si riprendono_dar dupa citeva minute isi revin asa

voilà

Molinetti Mulino bianco
Ingredienti_Ingrediente
500 gr farina di grano tenero – 500 gr faina alba
65 gr farinadi grano saraceno – 65 gr hrisca
180 gr burro – 180 gr unt
1 uovo – 1 ou
120 gr zucchero di canna – 120 gr de zahar de trestie
90 gr zucchero semolato – 90 de gr de zahar tos
80 gr latte – 80 de gr de lapte
16 gr di lievito per dolci – 16 gr de praf de copt
un pizzico di sale – un praf de sare

Ho mescolato nel ken il burro morbido con gli zuccheri_Am amestecat in robot cele 2 feluri de zahar cu  untul moale pina au deveni pufoase

Ho aggiunto poi l’uovo ed il latte ed alla fine le due farine mescolate con il lievito ed il pizzico di sale_Am adaugat apoi oul si laptele si in cele din urma cele 2 feluri de faina amestecate cu praful de copt si sarea.
L’impasto si sbriciola, resistete alla tentazione di aggiungere dell’altra farina_Aluatul este destul de farimicios, rezistati tentatiei de a mai adauga faina.

Con l’aiuto di tanta farina sotto e sopra ho steso l’impasto_Apoi ajutindu-ma cu faina pusa deasupra si dedesubt am intins foaia de aluat

ho tagliato con la formina l’impasto e sopra ho spolverato dello zucchero di canna_am taiat formele si le-am asezat in tava dupa care am presarat putin zahar de trestie deasupra

cotto 20 minuti a 180°C forno normale (non ventilato)_copt 20 de minute la 180°C cuptor normal (nu ventilat)

voilà

Biscotti con il miele_Biscuiti cu miere

Ingredienti_Ingrediente

1 uovo -1 ou

1 cucchiaio bicarbonato – 1 lingura bicarbonat

2 cucchiai miele – 2 linguri miere de albine

30 gr burro – 30 grame de unt

150 gr zucchero – 150 grame zahar

400 gr farina – 400 grame faina

la buccia gratuggiata di un  limone – coaja rasa de lamaie.

Si mettono tutti gli ingredienti tranne la farina sul gas, si fanno bollire 5 minuti (dal momento in cui inizia il bollore) e poi si lascia raffreddare fino quando l’impasto diventa tiepido, si aggiunge la farina esi forma l’impasto_Se pun toate ingredientele in afara de faina pe foc, se fierb inca 5 minute dupa ce a dat in clocot si apoi se lasa la rece pana devine amestecul caldut, se adauga faina si se formeaza o coca tare din care se taie diferite forme.

l’impasto_aluatul

cotti_coapte

decorati_decorate

voilà

Biscotti alle nocciole_Biscuiti cu alune

Ingredienti – Ingrediente

300 gr farina di grano tenero – 300 g faina de griu
200 gr burro – 200 g unt
100 gr zucchero in polvere -100 g zahar pudra
1 uovo – 1 ou
80 gr nocciole tritate – 80 g alune de padure macinate
un pizzico di cannella – o priza scortisoara

L’impasto pronto_Aluatul

La siringa usata per sparargli nella teglia asciutta, non sulla carta e non sulla teglia unta perché altrimenti non si attaccano_Pistolul pentru “impuşcat” fursecul direct pe tava uscată, nu hirtie şi nu tavă unsă pentru că nu se “aşează” altfel.
voilà
Biscotti Tartufo al cioccolato_Biscuiti Truffle

Ingredienti_Ingrediente

100 gr cioccolato a pezzi – 100 gr ciocolata taiata
45 gr burro – 45 gr unt
55 gr zucchero in polvere – 55 gr zahar praf
un pizzico di sale – un varf sare
2 uova piccole – 2 oua mici
estratto di vaniglia – esenta vanilie
100 gr farina – 100 gr faina
10 gr cacao – 10 gr cacao
mezzo cucchiaino di lievito per dolci – jumatate de lingurita de praf de copt
90 gr zucchero in polvere per la decorazione – 90 gr zahar praf (pentru pudrat)

Il burro ed il cioccolato si sciolgono a fiamma bassa,si aggiunge lo zucchero e si mescola con le fruste. Si aggiunge sempre mescolando un uovo alla volta e l’estratto di vaniglia. La farina si mescola con il cacao, un pizzico di sale ed il lievito per dolci. Il tutto si aggiunge al composto di cioccolato. Si mescola bene con le fruste,si copre con la pellicola e si fa riposare 2 ore in frigo. Questo è l’aspetto del composto_Untul si ciocolata se pun pe foc mic si se amesteca pana se omogeneizeaza compozitia, se adauga zaharul si se mixeaza.  Se adauga pe rand cate un ou si esenta de vanilie. Faina se amesteca cu cacao, un varf de sare, si praful de copt. Totul se adauga peste compozitia ciocolatoasa. Se mixeaza bine, se acopea vasul cu o folie si se pune in frigider 2 ore. Asa arata aluatul gata.

Quando il composto si è raffreddato si fanno delle palline di circa 2,5 cm di diametro e si passano nello zucchero a velo. Si adagiano sulla carta da forno e si fanno cuocere a 160°C per 10-15 minuti, forno preriscaldato_Din aluatul racit se modeleaza bilutze de aproximativ 2,5 cm diametru, se tavalesc bine prin zahar praf. Se aseaza in tava pe hartie de copt si se coc la 160 grade C timp de 10-15 minute – cuptor preincalzit.

Biscotti con farina fioretto e uvetta_Biscuiti cu faina fina de malai si stafide

Ingredienti_Ingrediente
170 gr burro fuso – 170 g unt topit
150 zucchero in polvere – 150 g zahar praf
1 uovo – 1 ou
190 gr farina di grano tenero – 190 g faina alba
60 gr farina fioretto di mais – 60g faina fina de malai
5 gr di lievito per dolci – 5 g praf de copt
2 gr sale – 2 g sare
5 ml estratto di vaniglia – 5 ml extract de vanilie
70 gr uvetta – 70 g stafide

Ho montato il burro fuso con lo zucchero_Am amestecat untul topit cu zaharul

aggiunto l’uovo_am adaugat oul

ed il resto degli ingredienti_si restul ingredientelor

L’ho fatto riposare in frigo, messo nella sac-a-poche e dato la forma dei bastoncini_L-am pus la frigider citeva ore, apoi in pos si am facut betisoare

cotti_coapte

 

Confezionati per essere regalati_In saculete gata de a fi donate

Blog su WordPress.com.

