La mia cucina_Bucataria mea

25 dicembre 2009

Menu feste natalizie 2008_Meniurile Sărbătorilor de Craciun 2008

Filed under: 11. Menu, feste_Meniuri, sărbători — Adriana Nicoleta @ 21:56
La cena della Vigilia di Natale_Cina Ajunului Crăciunului
Il tema della decorazione del tavolo era rosso e oro_Tema de decorare a mesei a fost rosu cu auriu.

Il centro tavola home made_In centru mesei am pus decoratia facuta de noi
Il menu_Meniul
Antipasti_Aperitivele

Tris di pesce affumicato (pesce spada, tonno e salmone affumicato ) con stelle fritte ripiene di uova di lompo_Tris de peste afumat (peste spada, ton si somon afumat) cu stele prajite umplute cu icre
Il pesce comprato,  sistemato  sul piatto e condito con olio di oliva extravergine e succo di limone_Pestele afumat e cumparat si apoi aranjat pe farfurie si stropit cu ulei de masline extravirgin si suc de lamiie

Le stelline fatte a pranzo con la ricetta di cui sotto ripiene di uova di lompo_Stelutele le-am facut deja la prinz  si le-am umplut inainte de a le servi cu icrele rosii
Crostini con purea di melanzane_Tartine salata de vinete
https://adriananicoleta.wordpress.com/2010/09/03/crema-di-melanzane_salata-de-vinete/
Insalata di frutti di mare in nido di lattuga_Salata de fructe de mare in cuib de salata
L’insalata di frutti di mare comprata, buttato il suo olio e aggiunto uno migliore e un po’ di limone, sistemata su di un foglio di lattuga e successivamente su una conchiglia di capesanta_Salata din fructe de mare am cumparat-o gata facuta, am aruncat uleiul pe care il avea si am pus altul mult mai bun de masline extravirgin si suc de lamiie, am pus apoi pe o carapace de capesante (coquille saint-jacque)  o frunza de salata si pe frunza am asezat salata de mare
Primo piatto_Felul I
Penne al salmone – Penne cu somon
Ho soffritto una piccola cipolla in un cucchiaio di olio e 2 di acqua, ho aggiunto il salmone affumicato e un goccio d’acqua, ho lasciato cuocere un quarto d’ora, aggiunto 3 cucchiai di panna e poi la pasta_Am calit o cepusoara mica intr-o lingura de ulei de masline extravirgin si 2 linguri de apa, am adaugat somomul afumat si un pic de apa si am lasat sa fiarba un sfert de ora, am adaugat inainte de a pune peste el pastele, 3 linguri de smintina ca sa se lege totul bine, am pus pastele fierte al dente si scurse si am amestecat.
Secondo piatto_Felul II
Filetti di scorfano all’acqua pazza con brunoise di verdure al burro_File de peste all’acqua pazza cu legume cubulete trase in unt
Ho soffritto una piccola cipolla e uno spicchio d’aglio in un cucchiaio di olio e 2 di acqua, ho aggiunto una manciata di pomodori ciliegine e un po’ di prezzemolo, ho aggiunto dell’acqua e lasciato bollire 10 minuti coperto, poi ho aggiunto i filetti scongelati e lasciato cuocere altri 10 minuti, ho girato i filetti e continuato altri 10 minuti. Il contorno è fatto di piselli, patate e carote fatte cuocere nel microonde, condite con sale e burro_Eu am calit o cepusoara si un catel de usturoi intr-o lingura de ulei de masline si 2 de apa, am adaugat o mina de rosii micute taiate in patru si una de patrunjel, am adaugat apa si am lasat sa fiarba cu capac 10 minute dupa care am adaugat fileurile de peste decongelat si am lasat alte 10 minute, dupa care am intors fileurile si am continuat alte 10 minute. Garnitura de legume era compusa din mazare si cartofi si morcovi taiati bucatele (congelate) pe care le-am fiert cu nimic in microunde si cind erau gata le-am pus sare si bucatele de unt
Dolce_Desert

Pesche sciroppate ripiene e stelline di gelato_Piersici in sirop umplute si stelute de inghetata
Dato che mi sono dimenticata in estate di congelare le solite pesche ripiene_Uitind sa congelez asta vara piersicile umplute cu reteta asta
https://adriananicoleta.wordpress.com/2010/08/08/pesche-ripiene_piersici-umplute/
ho fatto un rapido facsimile, con le pesche sciroppate, alcune mescolate con gli amaretti e un po’ di cioccolato, riempito le pesche e sistemato sopra un amaretto_am facut o imitatie rapida, adica am luat piersici in sirop, citeva le-am amestecat cu cite un amaretto pentru fiecare piersica si cu un pic de ciocolata, am umplut piersicile si am asezat deasupra un amaretto

Il pranzo di Natale_Prânzul de Crăciun

Il menu_Meniul

Il centro tavola_Centrul mesei
Antipasto_Aperitivul
Involtini di verdure grigliate_Rulade din legume la gratar
Zucchine e melanzane grigliate in precedenza_Cu citeva zile inainte am copt pe gratarul care se pune pe aragaz vinetele si dovleceii astfel
ho arrotolato una fettina di melanzana, zucchina e peperone sovrapposte e le ho sistemate su un letto di salsa di pomodoro home made_am invirtit o felie de vinata, dovlecel si ardei si le-am asezat in picioare pe platoul acoperit pe fund cu sosul de rosii facut de mine asta-vara
Fantasia di crostini_Fantezie de tartine
Zacusca
crema di funghi_crema de ciuperci
patè di olive_crema de masline
crema di carne di coniglio_crema de carne de iepure
crema di melanzane_salata de vinete
Primo_Felul I:

Agnolotti piemontesi con salsa al castelmagno_ Agnolotti din Piemonte cu sos de castelmagno

https://adriananicoleta.wordpress.com/2011/01/11/salsa-al-castelmagno_sos-cu-castelmagno/

Secondo_Felul II
Antico arrosto alla senape con patate bollite_Friptura cu mustar in maniera antica cu cartofi natur
Ho messo nella pirofila 2 cucchiai di senape in polvere, 2 spicchi d’aglio, 4 cucchiai di aceto e acqua calda, ho sistemato la carne sopra_Am pus in tigaia in care am fiert apoi friptura 2 linguri de mustar praf, 2 catei de usturoi cu tot cu pielita, 4 linguri de otet si apa calda, am asezat apoi carnea deasupra
messo il coperchio e acceso il fuoco, cotto per 3 ore a fiamma bassa, se necessario aggiungevo dell’acqua calda, dopo un’ora ho girato il pezzo di carne e spolverato con un po’ di farina_am pus capacul si am aprins focul, a fiert asa la foc mic 3 ore, cind a fost nevoie am adaugat cite un pic de apa calda, dupa o ora am intors-o pe partea cealalta si in acel moment am presarat putina faina
l’ho fatta raffreddare, affettata e riscaldata con la salsa sopra, le patate bollite le ho mescolate con un goccio d’olio e sale aromatizzato_am lasat-o sa se raceasca, am taiat-o felii si am incalzit-o cu sosul deasupra inainte de a o servi, cartofii i-am fiert si amestecat apoi cu ulei si sare cu arome.
Dolce_Desert
Pambriacone
Pranzo di Santo Stefano_Prânzul de Santo Stefano
Centro tavola_Centrul mesei
Singolo posto_Un loc
Antipasti_Aperitive:
 

Flan di peperoni, melanzane e zucchine_Flan din ardei, vinete si dovlecei

Ho soffritto una piccola cipolla in un cucchiaio di olio e 2 di acqua, poi ho aggiunto una zucchina, una melanzana e un peperone, tutte tagliate a pezzettini, ho messo il coperchio e lasciato cuocere a fiamma bassa. Questo l’ho fatto il giorno prima, lo stesso giorno ho mescolato le verdure con un tuorlo d’uovo e un uovo intero, ho mescolato, e questo composto l’ho messo nelle formine di vetro unte con burro e spruzzate con pangrattato_Am calit o ceapa micuta intr-o lingura de ulei de masline extravirgin si 2 de apa, apoi am adaugat un dovlecel, o vinata curata de coada si un ardei, toate taiate bucatele mici, am pus capacul si am lasat sa se coaca la foc mic. Cind au fost gata le-am mai strivit cu furculita, nu vroiam sa le pun in robot pentru ca imi place sa se simta bucatelele minuscule ale fiecarei legume. Toata operatia asta am facut-o cu o zi inainte, in ziua in care am servit flan-urile am amestecat legumele fierte cu un galbenus si un ou intreg, am amestecat si acest amestec l-am pus in formele de sticla unse cu unt si presarate cu pesmet

le ho fatte cuocere a bagno maria nel forno a 180°C per un’ora. Le ho servite tiepide decorando il piatto con gocce di aceto balsamico tradizionale di Modena_le-am copt la bain marie in cuptor la 180°C pentru o ora. Cind erau caldute inca le-am servit decorate cu picaturi de otet balsamic traditional de Modena
Primo_Felul I
Risotto ai funghi porcini_Risotto cu ciuperci
https://adriananicoleta.wordpress.com/2011/01/11/risotto-ai-funghi-porcini/
Secondo_Felul II
Rolate di vitello farcite con tris si verdure al vapore_Rulade din carne de vitel umplute cu trio de legume pe abur
Ho messo una fetta di melanzana e una di zucchine grigliate sulla fetta di carne, ho arrotolato e legato le rolatine e chiuso con lo spago_am asezat pe o felie de carne o felie de vinata si apoi de dovlecel coapte pe gratar, am rulat rulada si strins cu fir de ata pentru fripturi
Ho fatto un soffritto con cipolla, sedano, zucchina e carote_Am pus apoi in tigaie o ceapa, citeva bucati de telina, un dovlecel si citiva morcovi, totul taiat bucatele mici mici
fatto cuocere_si am lasat sa fiarba la foc mic si cu capac pina ce s-au muiat bine
sistemato le rolatine sopra, aggiunto acqua e fatto cuocere a fiamma bassa con il coperchio_dupa care am asezat ruladele deasupra, am adaugat apa si am lasat sa fiarba iar la foc mic si cu capac
Quando le rolatine sono state pronte ho frullato le verdure, ho sistemato la crema di verdure sul piatto, sopra le rolatine e spolverato di sale aromatizzato alle erbe_Cind au fost gata am scos ruladele, am pus in robot tot sosul de legume si l-am transformat in crema, apoi am asezat crema in platou, ruladele deasupra si ceea ce se vede ca un praf murder e sarea aromatizata
il giorno dopo le ho scaldate e accompagnate con carote, cavolfiore e broccoli_a doua zi le-am incalzit in cuptor si le-am servit alaturi de legume (morcovi, conopida si broccoli)
Dolce_Desert
Torta alle arance_Tortul de portocale 
sezione_sectiunea



Lascia un commento »

Non c'è ancora nessun commento.

RSS feed for comments on this post.

Lascia un commento

Blog su WordPress.com.

