La mia cucina_Bucataria mea

25 dicembre 2009

Menu feste natalizie, Vigilia_Meniurile Sărbătorilor de Craciun, Ajun 2009

Filed under: 11. Menu, feste_Meniuri, sărbători — Adriana Nicoleta @ 00:23

Il tavolo_Masa

Dettaglio_Detaliu

Antipasti – Aperitive

Tartine con salmone affumicato, cetriolo e formaggio – Tartine cu somon afumat, castravete si brinza

Sui cracker all’olio ho spalmato un po’ di philadelphia al gusto di salmone, ho messo sopra una fetta di cetriolo e poi un pezzo di salmone affumicato – Pe crackers cu ulei am pus un pic de brinza philadelphia cu gust de somon, am pus deasupra o felie de castravete si a poi o bucata de somon afumat

Crostini dorati con patè – Tartine cu pateu

Cucchiai di salmone affumicato e peperoni grigliati – Linguri cu somon afumat si ardei copti

Ho tagliato il salmone affumicato e le falde di peperoni arrostiti a cubetti e mescolato il tutto con un goccio d’olio – Am taiat somonul afumat si ardeii copti bucatele si le-am amestecat cu un strop de ulei

Primo piatto – Felul I

Crema di cardo gobbo di Nizza Monferrato

presidio Slowfood http://www.presidislowfood.it/ita/dettaglio.lasso?cod=55

Ho pulito il cardi e man mano messi nell’acqua acidulata con il succo di un limone, li ho fatti bollire in acqua salata e acidulata. Poi avrei dovuto saltarli in padella con un soffritto a piacere, inoltre mescolarli con un roux ma io ho cambiato strada e quando erano bolliti li ho mescolati con un po’ di besciamella che avevo in frigo e un po’ di patate bollite, ho solo aggiunto un po’ di latte alla fine perchè era troppo densa. L’ho servita con dei crostini al rosmarino – Am curatat aceasta leguma si pe masura ce o curatam o puneam in apa amestecata cu sucul de la o lamiie ca sa nu se inegreasca, apoi i-am fiert in apa  cu sare si cu lamiie. Cind erau fierti i-am amestecat in Thermomix cu un pic de besciamella pe care o aveam gata facuta in frigider si un cartof fiert. Inainte de a o servi am lungit-o cu un pic de lapte pentru ca mi se parea prea densa. Am servit crema cu piine aromatizata cu rozmarin

Secondo piatto _ Felul al doilea

Cosce di anatra con birra e uvetta_Pulpe de rata cu bere si stafide

Ho messo le cosce di anatra nella padella di ghisa a fiamma alta e con il coperchio e l’ho lasciata rosolare e liberare tutto il grasso, ho tolto le cosce e nel grasso risultato ho soffritto abbondante cipolla, ho rimesso le cosce e aggiunto birra, cotto a fiamma alta con il coperchio fino quando la carne era morbida, ho tolto di nuovo le cosce e frullato la cipolla, aggiunto un po’ di uvetta_Am pus pulpele de rata in tigaia de fonta cu capac la foc mare si am lasat sa se prajeasca in grasimea proprie pe ambele parti, am dat la o parte pulpele si in grasimea rezultata am calit ceapa, am adaugat pulpele si adaugat berea, am lasat sa fiarba la foc mare si cu capac pina cind carnea era moale, ma dat iar la o parte pulpele si am redus in crema ceapa, am adaugat citeva stafide.

Il tutto accompagnato da_Totul stropit cu


3 commenti »

  1. Sarbatori fericite tie si familiei tale, draga Adriana !
    Ai pregatit o masa de Craciun minunata, exact asa cum era de asteptat din partea ta. Te felicit pentru talentul si munca ta si iti doresc numai bine. Sa va dea Domnul in anul ce vine multa sanatate, noroc, bunastare si mai ales, dragoste si intelegere in familie. Craciun fericit !

    Te imbratisez cu drag,
    Narnia.

    Commento di Narnia — 25 dicembre 2009 @ 01:54

  2. Multumesc frumos, a fost totul foarte simplu, n-am fost decit noi 3. Sa speram ca anul viitor va fi mai bun decit asta care se termina. Sarbatori fericite si tie si barbatilor tai si, pe cit posibil, implinirea tuturor dorintelor. Craciun Fericit!

    Commento di adriananicoleta — 25 dicembre 2009 @ 21:24

  3. Si noi tot in trei am sarbatorit venirea Craciunului,in liniste, ascultand colinde romanesti, cu mancare cat mai traditionala care sa ne aduca aminte de Sarbatorile din copilarie. Te pup cu drag, Adriana.

    Commento di Narnia — 25 dicembre 2009 @ 21:31


RSS feed for comments on this post.

Lascia un commento

Blog su WordPress.com.

