La mia cucina_Bucataria mea

1 gennaio 2010

Capodanno 2010_Revelion 2010

Filed under: 11. Menu, feste_Meniuri, sărbători — Adriana Nicoleta @ 17:21

Il menu_Meniul

Il tavolo_Masa

Il primo antipasto, chicchi d’uva passati nel formaggio e poi nella granella di nocciole e pistacchi_Primul aperitiv, boabe de struguri tavalite prin brinza si apoi prin alune de copac si fistic

Il secondo antipasto, petto d’oca affumicato condito con limone ed olio e decorato con chicchi di melograno_Al doilea aperitiv, piept de gisca afumat condimentat cu putina lamiie si ulei, decoarat cu boabe de rodie

Primo piatto, paccheri primavera, ispirata dalla ricetta di Giuliana

https://adriananicoleta.wordpress.com/2009/11/13/paccheri-primavera/

Al pomeriggio ho fatto la crema di piselli nel Bimby come da suo ricettario. Ho adagiato i paccheri sulla crema di piselli e gli ho conditi con una brunoise di speck _Felul I, paccheri (un fel de paste fainoase tipice napoletane) pe crema de mazare cu brunoise de speck.
Dupa-amiaza am facut in Thermomix dupa reteta din cartea, crema de mazare. Apoi am fiert paccherii, i-am asezat pe crema de mazare si deasupra am presarat parmigiano si speck taiat cubulete pe care l-am pus in tigaie un pic sa i se topeasca grasimea

Secondo piatto, cotechino con lenticchie. Le lenticchie le ho messe a bagno per circa 3 ore, poi ho preparato un soffritto dentro il quale ho fatto cuocere le lenticchie con un avanzo di salsa di pomodoro e qualche peperone, 2 tazzine d’acqua, quando erano evaporate erano pronte. Il  cotechino comprato_Lintea am pus-o la inmuiat vreo 3 ore apoi am dunstuit un pic de soffritto adica telina, morcov si ceapa taiata cubulete intr-un pic de ulei, am adaugat lintea inmuiata si un rest de suc de rosii si de gogosari pe care le aveam in frigider, 2 canite de apa si am fiert la foc mare, felul asta de linte a fiert foarte repede, cind s-a evaporat lichidul era deja gata.
Cotechino-ul l-am cumparat de la supermarket deci e cel sub vid in punga de aluminiu, se pune in apa rece, se pune la fiert, se cronometreaza 15 minute de cind incepe sa fiarba, se taie punga si se arunca lichidul format, se scoate cotechino-ul, se arunca pielea, se taie felii si se papa, marca asta era destul de slaba, cind e mai gras e mult mai moale, dar a fost bun si asta.

Dolce, torta al cioccolato con crema di arance e mascarpone, come da ricetta di Maya_Desertul, tort de ciocolata cu crema de portocale si mascarpone, reteta Mayei.

Ingredienti per i strati_Ingrediente pentru blat:

6 uova – 6 oua
3 cucchiai di farina – 3 linguri faina
3 cucchiai di fecola – 3 linguri amidon
1 cucchiaio cacao amaro – 1 lingurita cacao dark
6 cucchiai di zucchero – 6 linguri zahar
1 cucchiaino di lievito in polvere – 1 lingurita rasa praf de copt

Ho mescolato nel Ken a velocità massima le uova con lo zucchero, ho aggiunto poi piano piano la farina mescolata con la fecola, il cacao e il lievito. Ho fatto cuocere in una teglia di diametro di 24 cm a 180°C per circa 45 minuti. L’ho lasciato raffreddare, tagliato in 3 fette e farcito_Am amestecat in Kenwood la viteza maxima ouale cu zaharul, am adaugat apoi incetisor faina amestecata cu fecula, cacao-a si praful de copt. Am copt intr-o tava de 24 de cm de diametru la 180°C pentru 45 de minute. Am lasat sa se raceasca, taiat in 3 felii si umplut cu crema.

Ingredienti per la crema_Ingrediente pentru crema:

500 gr mascarpone_500 gr de mascarpone

400 gr arance pelate_400 gr de portocale curatate

100 gr zucchero_100 de gr de zahar

12 gr di gelatina in fogli_12 gr de gelatina in foi

Ho fatto cuocere le arance con lo zucchero nel Bimby, ho ammollato la gelatina nell’acqua fredda e poi l’ho fatta sciogliere nella confettura di arance, quando era fredda ho aggiunto il mascarpone e farcito la torta_Am copt portocalele cu zaharul in Thermomix, am inmuiat gelatina in apa rece si apoi am topit-o in dulceata de portocale, cind era rece am adaugat mascarpone-le si umplut straturile tortului

Come decorazione ho usato 2 cioccolate al latte con la panna di 150 gr e alchengegi_Ca decoratie am folosit 2 ciocolati cu lapte si smintina de 150 gr si alchengegi

fetta_felia

Il tutto bagnato da_Totul stropit cu

e_si

Lascia un commento »

Non c'è ancora nessun commento.

RSS feed for comments on this post.

Lascia un commento

Crea un sito o un blog gratuitamente presso WordPress.com.

