La mia cucina_Bucataria mea

17 settembre 2010

Tartiflette

Filed under: 03. Secondi_Feluri II — Tag:, — Adriana Nicoleta @ 13:12

La prima volta l’ho assaggiata in una caldissima giornata estiva ad Albertville e me ne sono innamorata_Prima data am mincat-o intr-o calda zi de vara la Albertville si m-am indragostit de ea

L’ho fatta anche una volta con le patate bollite, questa volta mi sono ispirata dalla ricetta del libro che mi sono comprata e sono molto più contenta del risultato_Am facut-o si eu o data fierbind cartofii, de data aceasta m-am inspirat din reteta din cartea pe care mi-am cumparat-o si am fost mult mai bucuroasa de rezultat

Ho fatto soffriggere o per meglio dire sciogliere il grasso alla pancetta stufata (500 gr), in una padella di ghisa antiaderente, senza aggiungere altri grassi, a fiamma alta, mescolando continuamente, ho aggiunto 4 cipolle di media grandezza tagliate a fettine e ho fatto ammorbidire anche queste_Am prajit sau mai bine zis topit grasimea sunculitei afumate (500 de gr) intr-o tigaie din fonta fara a adauga alte grasimi, la foc mare si amestecind mereu, am adaugat apoi 4 cepe albe de marime medie taiate feliute si le-am lasat si pe ele sa se inmoaie

Ho aggiunto 6 patate di media grandezza tagliate a fettine con la mandolina_Am adaugat 6 cartofi de marime medie taiati feliute cu mandolina

abbassato la fiamma, messo il coperchio e mescolato con delicatezza ogni tanto per non disfare le patate, ho lasciato cuocere fino quando le patate erano cotte ma non disfatte, hanno preso un buon sapore dalla pancetta ed alcune anche un po’ di crosticina_am miscorat focul, pus capacul si amestecat incetisor din cind in cind ca sa nu strivesc cartofii, am lasat la copt pina cind cartofii erau copti dar nu se sfarimau, au prins un gust bun de la sunculita si unele au facut si un pic de crusta

Nel frattempo mi sono occupata del reblochon_Intre timp m-am ocupat de reblochon

Ho raschiato un po’ di crosta, trovando “il tagliando di controllo”_Am ras un pic de coaja

e l’ho tagliato a metà_si l-am taiat in doua

Nella cocottina che ho unto con un velo sottilissimo di burro ho messo un strato di patate e uno di pancetta e cipolla_In cocottina pe care am uns-o cu un strat transparent de unt am pus un strat de cartofi si unul de sunculita si ceapa

Ho adagiato sopra il reblochon_Am asezat deasupra reblochonul

E fatto cuocere con il coperchio nel forno a 200°C per 10 minuti_Si copt cu capacul sau la 200°C pentru 10 minute

4 commenti »

  1. Inghit in sec la poza cu branza reblochon, nu se gaseste in Romania, cel putin eu n-am vazut si daca ar aparea cred ca ar costa un sfert din salariul mediu dar reteta o gasesc apetisanta, crezi ca s-ar putea inlocui branza respectiva cu o alta? dar cocottina?

    Commento di Mada — 20 settembre 2010 @ 13:17

  2. Cocottina sigur ca da, eu am facut pozele de dragul cocotinei dar alaturi am avut forma mare in care am facut tot. Nu stiu ce fel de brinzeturi se gasesc in Romania ca sa iti pot zice cu ce sa o inlocuiesti. Ar merge una italiana care se numeste taleggio. Ideea e ca brinzeturile astea se fac si apoi se lasa la invechit, crusta devine albicioasa si interiorul e moale si la cuptor se topeste frumos.

    Commento di adriananicoleta — 20 settembre 2010 @ 17:18

  3. N-am vazut nici taleggio, se gaseste mozzarela, gorgonzola, mascarpone, ricotta, parmigiano, nici macar pecorino nu este, cam astea din Italia si brie, cammembert,roquefort, cateva branzeturi de capra…nu e pre mare oferta, mai ales acum cand veniturile au scazut drastic, o merge brie-ul ca si aia e moale in interior? Merci!

    Commento di Mada — 20 settembre 2010 @ 19:40

  4. Da, poti incerca brie-ul.

    Commento di adriananicoleta — 20 settembre 2010 @ 22:31


RSS feed for comments on this post.

Lascia un commento

Crea un sito o un blog gratuitamente presso WordPress.com.

