La mia cucina_Bucataria mea

22 settembre 2010

Torta di mele Marina_Tort de mere Marina

Filed under: 08.5 Mele-Mere, 09. Dolci_Dulciuri — Tag: — Adriana Nicoleta @ 11:16

Inizia l’autunno, richiede le torte di mele, questa della mitica Marina è uno spettacolo_Incepe toamna, cere torturi cu mere, acesta al Marinei e splendid

Ingredienti – Ingrediente

il primo composto (solido) – prima compoziţie (solidă)
200 gr farina – 200 gr făină
150 gr zucchero (il mio era aromatizzato con la buccia di un’arancia) – 150 gr zahăr (eu l-am aromatizat cu coaja unei portocale)
100 gr burro – 100 gr unt
1 cucchiaino di lievito per dolci – 1 linguriţă praf de copt

il secondo composto (liquido) – a doua compoziţie (lichidă)
2 uova – 2 ouă
200 gr panna – 200 gr. smântână
1 yoghurt semplice (125 gr) – 1 iaurt simplu (125 gr)
100 gr zucchero di canna – 100 gr zahăr de trestie

1 kg di mele pelate e tagliate a fettine – 1 kg de mere curăţate şi tăiate felii

Il mio consiglio è quello di mettere a portata di mano tutti gli ingredienti, pesati, pelare le mele e cominciare a lavorare, in questo modo le mele si usano appena sbucciate e tagliate e non si ossidano_Sfatul meu este să pregătiţi toate ingredientele, apoi să curăţaţi merele şi pe urmă să începeţi, astfel merele curăţate vor fi folosite imediat şi nu se vor oxida.

Si procede per fare il primo composto: si mescola la farina, lo zucchero, il burro ed il lievito in polvere (l’operazione si può fare sia manuale che con il Robot, per chi ha il Kenwood si può usare la frusta K) fino ad ottenere un impasto a bricciole. Si unge una teglia del dimetro di 24 cm e si versa in essa 3 quarti del composto_Se face prima compoziţie: se amestecă făina, zahărul, untul şi praful de copt, se poate face în robot sau nu (pentru cine are Kenwoodul se amestecă cu paleta în formă de k preţ de câteva minute), important este să rezulte un amestec neomogen, adică ca nişte firmituri mari. Se unge cu unt şi făină o formă cu pereţii detaşabili (diametru 24 cm) şi se varsă trei sferturi din această primă compoziţie.

Sopra si adagiano le mele con della cannella se piace_Apoi se pun merele peste care se presară scorţişoară dacă vă place

e il resto del composto rimasto, cioè l’ultimo quarto, non si schiaccia, non si fa nient’altro, si batte solo un po’ la forma sul tavolo_şi restul de compoziţie rămasă adică ultimul sfert, nu se apasă, nu se face nimic altceva, eventual se bate uşor forma de masă ca să se umple golurile de aer

si inforna a 180°C (ventilato) oppure 200°C (non ventilato) per 20 minuti_şi se pune la cuptor la 180 grade celsius (cu ventilator) sau 200 (fără ventilator) pentru 20 de minute.

nel  fratempo si mescolano gli ingredienti del composto liquido cioè la panna, le uova, lo yogurt e lo zucchero_în acest timp se amestecă ingredientele compoziţiei lichide adică smântâna, ouăle, iaurtul şi zahărul.

Si versa il composto liquido sulla torta cotta i 20 minuti_Se scoate forma din cuptor şi se adaugă compoziţia lichidă

E si inforna di nuovo per altri 40 minuti, una volta cotta si spolvera di zucchero a velo_După care se pune din noi la cuptor pentru alte 40 de minute, dupa ce e coapta se presara cu zahar praf

è molto gradevole servita appena tiepida con una pallina di gelato alla crema_e foarte placuta servita calduta cu o bila de inghetata de vanilie alaturi

Imagine Atasata

2 commenti »

  1. Adriana,te-am descoperit pe culinar.ro, dar de o vreme nu am mai intrat pe acolo. Acum 2 zile am gasit blogul tau si de atunci citesc intr-una retetele tale. Am ajuns si la aceasta reteta pentru care trebuie sa iti multumesc. De acum cativa ani cand ai postat-o pe culinar o fac mereu pentru familie si prieteni. E dulcele nostru preferat indiferent de anotimp.
    Sper ca in scurt timp sa ma apuc si de facut paste de casa. Pare asa de simplu cand vad pozele tale.
    Din cate am retinut dupa ce am citit toate retetele tale cu paste, cea mai simpla varianta e: cate oua atatea sute de grame de faina (adica 4 oua, 400 g faina, sare si apa sa se lege aluatul). Sa ma corectezi daca gresesc.
    Multumesc.

    Commento di Oana Mucenicu — 4 luglio 2012 @ 14:22

  2. Multumesc Oana, ma bucur ca-ti place tortul, e mereu excelent.
    Pentru paste, asa cum vezi aici https://adriananicoleta.wordpress.com/2009/03/01/garganelli/ e nevoie doar de oua si faina, eventual daca vrei un strop de vin sau de ulei, apa nu e nevoie daca pui ouale, ele sunt suficiente. Binenteles sare si binenteles cantitatea de faina poate fi variabila pentru ca depinde cit sunt de mari ouale, umiditatea din aer, caldura. Spor si daca ai nevoie acum stii unde ma gasesti.

    Commento di adriananicoleta — 4 luglio 2012 @ 22:09


RSS feed for comments on this post.

Lascia un commento

Blog su WordPress.com.

