La mia cucina_Bucataria mea

29 gennaio 2011

Torta al cioccolato Acino_Tort de ciocolata ciorchine

Filed under: 08.6 Cioccolato_Ciocolată, 09. Dolci_Dulciuri — Tag:, , , , , — Adriana Nicoleta @ 20:54

La torta fatta come qua_Blatul facut ca aici

https://adriananicoleta.wordpress.com/2010/01/26/torta-di-cioccolato-con-crema-di-mascarpone-e-arance_tort-de-ciocolata-cu-crema-de-mascarpone-si-portocale/

Ingredienti per la torta_Ingrediente pentru blat

  • 6 uova – 6 oua
  • 3 cucchiai di farina – 3 linguri faina
  • 3 cucchiai di amido di mais – 3 linguri amidon de porumb
  • 1 cucchiaio di cacao amaro (io ho usato il Barry) – 1 lingurita cacao amara (eu am folosit Barry)
  • 6 cucchiai di zucchero – 6 linguri zahar
  • 1 bustina di 15 gr  di lievito per dolci – 1 pliculet de 15 gr de praf de copt
  • Il Ken ha montato le uova con lo zucchero a velocità massima_Ken a batut spuma ouale cu zaharul la viteza maxima

    ho aggiunto poi le farine mescolate con il cacao e il lievito in polvere_ am adaugat apoi fainile amestecate cu cacao si praful de copt

    la consistenza dell’impasto_cum arata compozitia

    ho usato una teglia che ha il diametro alla base di 24cm_am folosit o forma de 24 de cm diametru

    nel forno è lievitata parecchio_in cuptor s-a umflat foarte bine

    l’ho fatta raffreddare capovolta sulla gratella_l-am lasat sa se raceasca cu fundul in sus pe gratar

    con l’aiuto di questo meraviglioso strumento_cu ajutorul acestui minunat instrument

    l’ho tagliato in 3_l-am taiat in 3

    per poter manovrare poi la torta con facilità è utile mettere sotto un disco di cartone leggermente più piccolo della torta_pentru a putea lucra apoi cu usurinta cu tortul e util un disc de carton un pic mai mic decit tortul

    in questo caso per bagnare i strati ho usato un passito_in acest caz pentru insiropat blaturile am folosit un vin lichioros

    bagnare_sciroppare

    ho riempito con una ganache fatta con 300 gr di cioccolato al latte sciolto in 200 ml di panna liquida_am umplut cu o ganache facuta din 300 de gr de ciocolata cu lapte topita in 200 ml de smintina lichida

    e con la spatola_si cu spatula

    l’ho stesa_am intins-o

    ho versato la glassa fatta con del cioccolato sciolto in poco latte e una glassa di copertura a base di zucchero e glucosio_am varsat deasupra glazura facuta din ciocolata topita in putin lapte si serbet

    ricoperta_acoperita cu glazura

    e una fetta_si o  felie

    2 commenti »

    1. Eu nu reusesc deloc sa ma impac cu instrumentul de taiat torturi. Ai o tehnica anume? Firul care taie blatul, la al meu, nu are deloc striatii si mi se pare ca nu aluneca. Posibil sa conteze si consistenta blatului. Am vazut ca tu ai pus si amidon ceea ce face blatul mai delicat, mai pufos..
      Oricum, cu sau fara instrument merita incercat desertul!
      Multumiri!

      Commento di LAVINIA — 1 febbraio 2011 @ 19:43

    2. Daca coaja e un picut mai tare asez instrumentul in picioare linga blat si incep sa tai cu cutitul marginea, apoi introduc instrumentul si il misc ca un fierastrau si el merge si taie foarte bine, nu mi-a dat niciodata probleme, blatul asta e foarte pufos si s-a taiat extrem de usor.

      Commento di adriananicoleta — 2 febbraio 2011 @ 00:38


    RSS feed for comments on this post.

    Lascia un commento

    Crea un sito o un blog gratuitamente presso WordPress.com.

