La mia cucina_Bucataria mea

14 ottobre 2011

Torta con decorazione a canestro_Tort cos

Filed under: 09. Dolci_Dulciuri — Tag:, — Adriana Nicoleta @ 11:46

PDS della Etoile, con metà dose_Pandispan Etoile, jumatate de cantitate
4 uova, il peso delle mie era 260 gr – 4 uova, le mie sgusciate pesavano 260 gr
175 gr di zucchero semolato – 175 gr zahar tos
150 grami di farina 00 – 150 gr faina 00
50 gr di fecola di patate – 50 gr fecula din cartofi 
Ken ha montato benissimo le uova con lo zucchero fino quando “scrivevano”_Am batut bine ouale cu zaharul in robot

Poi mescolavo pianissimo e  versavo le farine setacciate_Am adaugat amestecul de  faina si amidon, cernut, amestecind incet de sus in jos

versato nello stampo, 25 cm_pus compozitia in forma, 25 cm

E ho fatto cuocere in forno tradizionale a 180°C per 20 minuti a forno chiuso e altri 20 a forno con il cucchiaio nella porta_Copt la 180°C primele 20 de minute cu usa inchisa si urmatoarele 20 cu o lingura pusa in usa deci intredeschisa

Ingredienti crema al cioccolato_Ingrediente crema de ciocolata

1 litro di latte – 1 litru de lapte

100 gr cacao – 100 gr cacao
100 gr cioccolato fondente – 100 de grame de ciocolată amară
250 gr zucchero – 250 de grame de zahăr
80 gr farina oo – 80 de grame de făină albă
40 gr amido di mais (tassativamente perchè come si vedrà dalle foto io ho usato quello di patate e la crema non si è addensata a dovere) – 40 de grame de amidon alimentar de porumb (obligatoriu pentru ca eu am folosit amidon de cartofi si asa cum se va vedea din poze crema nu s-a intarit cum trebuie)

Ho mescolato la farina con l’amido ed il cacao_Am amestecat zahărul cu făina, amidonul şi cacao-a

ho aggiunto il latte caldo, messo sul fuoco e mescolato fino quando si è addensata, poi l’ho lasciata raffreddare mescolando continuamente, purtroppo probabilmente per il tipo di amido, non si è ben addensata_dupa care am adaugat laptele cald, am pus pe foc şi am amestecat pină ce s-a ingroşat adică a inceput să fiaba. Am stins focul şi am adăugat ciocolata. Am pus-o in castron să se răceasca amestecind mereu

Ingredienti crema pasticcera – Ingrediente crema de vanilie

1 litro di latte – 1 litru de lapte
6 tuorli – 6 gălbenuşuri
6 cucchiai rasi di zucchero – 6 linguri pline de zahăr
6 cucchiai rasi di farina – 6 linguri rase de făină
6 cucchiai rasi di amido – 6 linguri rase de amidon
vaniglia – vanilie
buccia di limone – coajă de lămiie
Ho mescolato l’amido, la farina e lo zucchero, aggiunto i tuorli e mescolato_Am amestecat amidonul, făina şi zahărul, am adăugat gălbenuşurile şi am amestecat

aggiunto il latte_am adaugat laptele

ho fatto cuocere mescolando fino quando si è addensata poi l’ho lasciata raffreddare_şi am pus pe foc amestecind mereu pină cind se ingroaşă, adăugind vanilia şi coaja de lămiie

ho tagliato in 3 fette il pds e ho fatto un primo strato di crema al cioccolato_am taiat in 3 pandispanul si am intins primul strat de crema de ciocolata

ho messo l’altro strato e farcito con la crema pasticcera_am pus al doilea strat si intins crema de vanilie

ho chiuso con l’ultimo stratto di pds, tagliato dritti i bordi e incollati i savoiardi_am terminat cu ultimul strat de pandispan, taiat marginile drepte si lipit piscoturile

ho iniziato la farcitura tracciando righe parallele di crema pasticcera_am inceput decorarea trasind linii paralele cu crema de vanilie

le righe di crema pasticcera_liniile de crema de vanilie

ho proseguito con la crema al cioccolato in questa maniera_am continuat cu crema de ciocolata in acest mod

finito_terminat




3 commenti »

  1. Va felicit,un tort foarte ispititor si ca gust dar si ca aspect ! Ciocolata si crema de vanilie, yummy,yummy, un deliciu!
    In ingredientele pt pandispan enumerati si amidonul de cartofi dar nu ati mai specificat cand trebuie adaugat.
    Inca o data felicitari pt blog si multumiri pt toate retetele minunate postate.

    Commento di mayyadahali — 28 giugno 2012 @ 23:11

  2. Multumesc, amidonul a fost amestecat impreuna cu faina.

    Commento di adriananicoleta — 29 giugno 2012 @ 07:52

  3. Multumesc mult,
    Toate cele bune.

    Commento di mayyadahali — 29 giugno 2012 @ 21:45


RSS feed for comments on this post.

Lascia un commento

Blog su WordPress.com.

