La mia cucina_Bucataria mea

6 dicembre 2011

Cena con amici, pesce_Cina cu prieteni, peste

Filed under: 04. Pesce_Peşte — Adriana Nicoleta @ 14:08

Antipasti – Aperitive
insalata di frutti di mare al profumo di arancia – salata din fructe de mare cu parfum de portocale
ho comprato l’insalata di mare già pronta, ho scolato tutto il suo liquido e l’ho condita con olio di oliva extravergine e suco di arancia_am cumparat salata de fructe de mare gata, am eliminat lichidul pe care il are si am amestecat-o cu ulei de masline si suc de portocala

aringhe marinate – heringi marinati
ho comprato le aringhe pulite e le ho fatte marinare con succo di limone_ i-am luat gata curatati si am pus deasupra suc de lamiie

ho aggiunto una cipolla tagliata a fettine_apoi am taiat rondele o ceapa rosie si am pus-o deasupra

il giorno dopo ho sistemato i filetti di pesce sul piatto di portata e ho condito con olio d’oliva e decorato con le fettine di cipolla_a doua zi am asezat fileurile de peste, le-am pus pe farfurie cu putin ulei de masline deasupra decorind cu citeva rondele de ceapa

Primo – Felul I: 

Riso nero con salsa di gamberi – Orez negru cu sos de creveti 

Avevo del fumet congelato fatto con avanzi di salmone, gusci di gamberi, aromi, code di prezzemolo, cipolla, filtrato e congelato in bottiglia. L’ho usato per far bollire il riso_Aveam supa de peste (fumet) congelata pe care o facusem din resturile de la dezosarea somonului si carcase de creveti cu ceva mirodenii, tulpini de patrunjel si o ceapa, se fierb putin, se filtreaza si la sticla cu el si apoi la congelator. L-am folosit ca sa fierb orezul

Ho tolto la testa e l’intestino ai gamberi_Crevetilor le-am scos capul si firicelul acela negru care e fi intestinul lor


li ho saltati in padella con poco olio – i-am pus in tigaie cu foarte putin ulei

ho sfumato con del vino bianco e poi ho aggiunto la cipolla rossa avanzato dalle aringhe di cui sopra_apoi am adauat vinul alb si ceapa rosie de la heringi

ho aggiunto dell’altra salsa di pomodoro e finito di cuocere_am mai adaugat putin sos de rosii si am lasat sa mai fiarba un pic

Secondo – Felul II: 

Seppie piccanti con piselli_Sepii iuti cu mazare 
 Ho soffritto un attimo le seppie in poco olio e aglio, ho sfumato con il vino bianco e aggiunto la salsa di pomodoro_Le-am pus in tigaie cu putin usturoi, am adaugat vin alb, apoi suc de rosii

ho messo il coperchio e lasciato cuocere, aggiunto i piselli e finito di cuocere, ho aggiunto alla fine 3 piccoli peperoncini_am pus capacul si am lasat sa fiarba, dupa putin am adaugat si mazarea si am fiert pina ce erau gata, am adaugat 3 ardei iuti mici

Calamari ripieni – Calamari umpluti
Ho pulito i calamari_Am curatat calamarii

ho tagliato i tentacoli per usarli per il ripieno_am taiat tentaculele ca sa le folosesc pentru umplutura

Li ho riempito con un composto fatto con i tentacoli tritati, pane secco ammollato nel latte, olive. Li ho chiusi con uno stuzzicadenti, per riempirlo ho usato la sac-a-poche_Apoi am facut umplutura din cozile de calamari, piine uscata si muiata cu lapte, masline. I-am umplut si legat cu o scobitoare, ca sa ii umplu am folosit o punga posh (sac-a-poche)
Messi in padella con poco olio, sfumato con vino bianco e aggiunto salsa di pomodoro_Apoi i-am pus in tigaie cu putin ulei, i-am rumenit, am adaugat vin alb si apoi suc de rosii
finito di cuocere a fiamma bassa_si i-am lasat la foc mic

Crea un sito o un blog gratuitamente presso WordPress.com.

