La mia cucina_Bucataria mea

19 agosto 2015

Mousaka di patate_Musaca de cartofi

Gluten free

Lactose free

Ingredienti – Ingrediente:

1 kg carne macinata di vitello (per ragù, volendo si possono fare anche altri tipi di carne o mescolarle, come piace)1 kg de carne macinata de vita (cea care se foloseste pentru ragu, dar fiecare poate pune ce fel de carne vrea sau o poate amesteca) 

2 kg di patate – 2 kg de cartofi

500 ml di salsa di pomodoro (io ho usato quella fatta da me) – 500 ml de suc de rosii (eu am folosit-o pe cea facuta de mine)

besciamella da un litro di latte fatta nel Bimby come qua * – sos bechamel dintr-un litru de lapte facut ca aici

aglio, cipolla – usturoi, ceapa

sale, spezie – sare, condimente

* (per la versione lactose free ho usato latte e burro senza lattosio – pentru versiunea fara lactoza am folosit unt si lapte fara lactoza

** (per la versione senza glutine ho usato il mix  farina mille usi Mollino Rossetto – pentru versiunea fara gluten am folosit un amestec da faina fara gluten  http://www.molinorossetto.com/it/preparati/1882-mix-farina-mille-usi.html

musaca.jpg

Si pelano le patate e si fanno bollire intere in acqua salata, devono rimanere ancora un po’ dure altrimenti si spappolano, poi si lasciano raffreddare – Se curata de coaja cartofii si se fierb intregi in apa cu sare, trebuie sa ramina un pic tari altminteri se desfac, dupa care se lasa sa se raceasca

Si fa cuocere la carne come per il ragù, io ho usato una base di cipolla e aglio tritati, sfumato con il vino, aggiunto un barattolo di 500 ml di salsa di pomodoro fatta in casa e un po’ dell’acqua di cottura delle patate, spezie, sale e ho lasciato cuocere più di un’ora a fiamma alta – Se face un sos  de carne obisnuit, eu am folosit o baza facuta cu ceapa si usturoi, deglasat cu vin, adaugat un borcan de 500 ml de suc de rosii facut de mine si un pic din apa in care au fiert cartofii, mirodenii, sare si am lasat la fiert peste o ora la foc mare

Ho assemblato la lasagna alternando  strati di patate a fette, besciamella e ragù   – Am pus apoi in forma straturi de cartofi, ragu si besciamella alternate

musaca0

ho fatto cuocere in forno – apoi am copt la cuptor

musaca1

Lascia un commento »

Non c'è ancora nessun commento.

RSS feed for comments on this post.

Rispondi

Blog su WordPress.com.

